KISI-KISI SOAL UJIAN SEKOLAH 2020

KISI KISI SOAL BAHASA INGGRIS UJIAN 


NO
KD
MATERI
INDIKATOR SOAL
LEVEL COGNITIVE
NOMOR SOAL
BENTUK SOAL
1. 
menerapkan unsur kebahasaan pronoun: subjective, objective, possessive) 
·      Vocabulary: name, family relation- ship, jobs, friends. 
·      Grammar: Pronouns 
·     Menentukan unsur kebahasaan pronoun: subjective
·     Menentukan unsur kebahasaan pronoun: objective
·     Menentukan unsur kebahasaan pronoun: possessive
C2
C2
C2
1
2
3
PG
PG
PG
2
menerapkan tindakan memberi dan meminta informasi terkait keadaan /tindakan/ kegiatan/ kejadian tanpa perlu menyebutkan pelakunya dalam teks ilmiah, (Perhatikan unsur kebahasaan passive voice) 
·       Present Simple
am, is, are + made
The painting is made by her.
·       Simple future tense
Will, shall +be +sold
The copyrights of the books will be sold next month.
·       Past Simple
was, were+ invited
He was invited by Carl. 
·       Present Progressive
am, is, are+ being+ sent
The book is being sent right now.

·     Mengidentifikasi bentuk passive Simple Present Tense
·     Menentukan auxiliary verb dari passive Simple Future Tense
·     Menentukan auxiliary verb dari passive Simple Past Tense
·     Menentukan auxiliary verb dari passive Present Progressive
C1
C3

C3
C3
4
5

6
7
PG
PG

PG
PG
3
menerapkan tindakan memberikan ucapan selamat dan memuji bersayap (extended), serta menanggapinya, 
·       Using different ways of developing interaction with teachers, friends, family members, especially, by congratulating and complimenting others 

·     Menentukan respon ungkapan tindakan memberikan ucapan selamat dan memuji 



C3
8
PG
4
menerapkan tindakan memberi dan meminta informasi terkait pendapat dan pikiran
·       I agree with what you are saying.
·       We believe this is not the right way to handle things.
·       I reckon this could be right considering the reasons you have provided.
·     Menentukan ungkapan memberi pendapat dan pikiran
C3
9
PG
5
menerapkan tindakan memberi dan meminta informasi terkait pengandaian diikuti oleh perintah/saran, (Perhatikan unsur kebahasaan if dengan imperative, can, should) 
·       Planning future activities; Giving suggestions, advices and instructions
-       Conditional statements
·       Present Tense
-       Conjunct- ion: if, unless - Imperative sentences: why don't you... you should, got... - modals: need, should, have to
-       vocabs: nouns and verbs related to the topics
·       Why Don't You Visit Seattle?
·     Menentukan respon tindakan memberi dan meminta informasi terkait pengandaian diikuti oleh perintah/saran.
·     Menganalisis informasi rinci terkait pengandaian diikuti oleh perintah/saran.
·     Mengidentifikasi sinonim kata dalam teks memberi dan meminta informasi terkait pengandaian diikuti oleh perintah/saran
C3

C4


C1
10, 11

12


13
PG

PG


PG
membedakan teks deskriptif lisan dan tulis dengan memberi dan meminta informasi terkait tempat wisata dan bangunan bersejarah terkenal 
·       Describing
or presenting information about a particular place and a historical building 
·       Descriptive text (iden- tification, description) 
·       Vocabulary: words related
to ecotourism destinations and historical building 
·       Grammar: noun phrases (structure of modification) 


·     Menentukan topik dari teks deskriptif 

·     Menganalisis informasi rinci teks deskriptif

·     Menyimpulkan deskripsi paragraf 


C3

C4


C4



17

14, 15, 19

16, 18
PG
7
membedakan teks recount lisan dan tulis dengan memberi dan meminta informasi terkait peristiwa bersejarah 
·       Retelling a series of past events, usually in the order they occurred 
-        Vocabulary: topic- related words 
-        Grammar: simple past; adverbs (three years
later, in May 1963, on 21 May, immediately, initially) 
·       Vocabulary: topic- related words 
-        Grammar: simple past; adverbs (three years later, in May 1963, on 21 May, immediately, initially) 
-        Retelling about past events related to the life of prominent figures, e.g., B.J. Habibie 
·     Mengidentifikasi informasi rinci kejadian.
·     Mengidentifikasi ide pokok.
·     Menentukan minat tokoh yang diceritakan.
C2
C2
C3
20
21
22

PG
8
membedakan fungsi sosial, struktur teks, dan unsur kebahasaan beberapa teks naratif lisan dan tulis dengan memberi dan meminta informasi terkait legenda rakyat, sederhana, sesuai dengan konteks penggunaannya 

·       Entertaining, introducing
moral values, and appreciating cultural values (folktales)
·       Narrative text (ori- entation, compli- cation, resolution)
-        Vocabulary: topic-related words-
-        Grammar: reported speech (indirect speech) vs direct speech
·     Menganalisis pesan moral teks narrative.
·     Mengidentifikasi pronoun tokoh cerita.
·     Mngidentifikasi tempat setting cerita. 
C4
C2
C1
23
24
25
PG
9
membedakan teks eksposisi analitis lisan dan tulis dengan memberi dan meminta informasi terkait isu aktual, 
·       The purpose of an exposition text is to persuade your audience to look at an issue with your perspective. Tells about the topic of the essay.
·       Introduction:
-        This is the startng point of an exposition essay.
-        Here you state the topic and establish the point of view (thesis statement). - Introductory statement should be an emotional statement or a question that is an attention grabber.
-        A preview of the points you plan to make to support your thesis (argument).
·       Body:
-        A series of arguments to convince the audience.
-        Each paragraph starts with a new argument.
-        Each paragraph has a main point, reason for the main point and evidence to support the main point.
·      Mengidentifikasi jumlah alasan yang terkandung dalam teks analytical exposition.
·      Menganalisis alasan kenapa hp sangat baik untuk para pebisnis
·      Menganalisis ide pokok.
C2


C4

C4

26


27

28

PG
10
membedakan teks caption
·       Giving information through pictures, photos, tables, graphics, charts
·       various
-        Word
-        Phrase
-        Clause
-        Sentence
·       Creating Captions
·     Mengidentifikasi keuntungan menjual makanan di food hall.
·     Mengidentifikasi informasi rinci tentang peningkatan penjualan 
·     Mengidentifikasi informasi rinci.
·     Menentukan sinonim kata.
C2

C2

C2
C2
29

30

31
32


PG

PG
11
membedakan teks news item lisan dan tulis dengan memberi dan meminta informasi terkait berita sederhana dari koran 
·       Responding to and creating news items (from newspaper/ radio/tv
·       Headlines, summary of events (who, what, where, why, etc.), quotes
-        Topic- related vocabulary
-        Reported speech (indirect speech) vs direct speech - Past verbs
·       Who was Involved?
·     Mengidentifikasi tujuan teks news items.
·     Mengidentifikasi informasi rinci teks news items.
·     Menganalisis makna kata.
C2

C2

C4
33
34

35
PG
12
membedakan teks prosedur 
·       Showing some tips on how to do something
·       Tips in doing something (goal, materials, steps)
-        Topic- related vocabulary
-        Commands (imperatives) - Adverbial phrase
·       Do It Carefully!
·     Mengidentifikasi tujuan teks.
·     Menganalisis urutan tahap kegiatan.
·     Mengidentifikasi informasi rinci teks procedure.
C2
C4
C2
36
37
38
PG
13
membedakan teks khusus dalam bentuk pemberitahuan (announcement)
·       Giving information to public
·       Opening; contents of announce- ment; closing
-        Vocabulary: topic- related words
-        Derivatives: nouns from verbs
·       - Understanding and giving announcements
·     Menentukan topik announcement.
·     Mengidentifikasi tujuan pengumuman.
·     Menganalisis makna kata.
C3
C2
C4
39
40
41
PG
14
menerapkan tindakan menawarkan jasa, serta menanggapinya, sesuai dengan konteks penggunaannya. (Iklan)

·       Servuce Advertisement
·       Application letter to offer a service 
·     Mengidentifikasi jasa yang ditawarkan iklan
·     Menganalisis makna kata dalam iklan.
·     Mengidentifikasi kepada siapa jasa ditawarkan.
·     Mengidentifikasi jasa yang ditawarkan dalam surat.
·     Mengidentifikasi informasi rinci tempat.
·     Menganalisis makna kata dalam surat.
C2

C4
C2

C1
C1
C4
42

43
44

45
46
47
PG
15
membedakan teks khusus dalam bentuk undangan resmi dengan memberi dan meminta informasi terkait kegiatan sekolah/tempat kerja 
Social Function:
Inviting people to formal and social events
Linguistic Characteristics:
Simple, precise, and concise words Detailed information
The tone should be friendly and sincere. Words should be chosen carefully. The style of writing should be formal.
Format of Layout:
Addresses of the addresser and the addressee Salutation
Body
- State for whom the invitation is and by who it is given.
- Reasons of invitation
- Date
- Time
- Place
- R.S.V.P (it is a French word -"repondez s'il vous plait" which means
"please reply") Signature
·     Mengidentifikasi orang yang diundang.
·     Menentukan informasi yang tepat dalam undangan.
·     Menganalisis tindakan yang akan dilakukan untuk menerima undangan.
C1
C3


C4
48
49


50
PG




Popular posts from this blog

SOAL BAHASA INGGRIS KELAS XII SEMESTER GANJIL

SOAL BAHASA INGGRIS KELAS XI/GANJIL 2018

SOAL BAHASA INGGRIS LINTAS MINAT KELAS X KURIKULUM 2013